Leonardo je tekstove koji nisu za svačije oči pisao tako da su čitljivi samo u ogledalu.
Zašto tako ne bi naslikao poruke, šifre ili slike koje nisu bile za ono vreme?
Mona Lizu je doradjivao, čuvao i nosio sa sobom decenijama.
Zašto?
Na njenim ivicama su pažljivo naslikane poruke ili likovi, koji dobijaju oblike tek u ogledaju. Nešto što je Leonardo čuvao kao tajnu koju tek treba da rastumačimo. Slike ispod to dokazuju:
Inače, čuveni osmeh Mona Lize je najizrazitiji, ali nije jedinstven. Na Leonardovim slikama Bogorodica i Sveta Ana i Djinevra de Benči vidimo slične osmehe, pogotovu na licu Bogorodice.
MONA LIZU "čitao" u ogledalu MILIVOJ ANDJELKOVIĆ
Zašto tako ne bi naslikao poruke, šifre ili slike koje nisu bile za ono vreme?
Mona Lizu je doradjivao, čuvao i nosio sa sobom decenijama.
Zašto?
Na njenim ivicama su pažljivo naslikane poruke ili likovi, koji dobijaju oblike tek u ogledaju. Nešto što je Leonardo čuvao kao tajnu koju tek treba da rastumačimo. Slike ispod to dokazuju:
Tajanstvene slike ili
poruke koje se pojavljuju u „ogledalskom“ posmatranju Mona Lize možda mogu da
objasne nelogičan položaj jezera na vrhu brega u pozadini Mona Lize (desno). Naime, da
je jezero spušteno gde mu je prirodnije mesto takav „ogledalski“ crtež ne bi
bio moguć jer bi se pojavile boje iz drugačije palete; izgleda da je Leonardu
bila važnija ta slika – poruka na ivici slike nego raspored detalja u pozadini.
Inače, čuveni osmeh Mona Lize je najizrazitiji, ali nije jedinstven. Na Leonardovim slikama Bogorodica i Sveta Ana i Djinevra de Benči vidimo slične osmehe, pogotovu na licu Bogorodice.
MONA LIZU "čitao" u ogledalu MILIVOJ ANDJELKOVIĆ
Нема коментара:
Постави коментар